Chuyên mục

Tuyển dụng nhân viên

1. Nhân viên Dịch vụ Khách hàng (Customer Service Staff)

Ngày đăng: 02/07/2018
MÔ TẢ CÔNG VIỆC
** Công tác dịch vụ Khách hàng:
- Tiếp đón khách hàng đến giao dịch bảo hiểm theo tiêu chuẩn kỹ năng dịch vụ khách hàng được quy định tại Bộ tiêu chuẩn DVKH 5 sao;
- Tiếp nhận và xử lý khiếu nại, thắc mắc của khách hàng theo Quy trình xử lý khiếu nại của khách hàng;

** Thực hiện các nghiệp vụ giao dịch bảo hiểm:

** Hỗ trợ hoạt động phát triển kinh doanh:
- Liên hệ tư vấn tài chính (TVTC) để nhắc nhở bổ sung thông tin cho hồ sơ yêu cầu bảo hiểm mới, cho hợp đồng bảo hiểm khi có yêu cầu;
- Liên hệ nhắc khách hàng nộp phí định kỳ;
- Phối hợp tổ chức hội thảo khách hàng, hội thảo tuyển dụng do BD tổ chức;

** Quản lý tiền mặt, két sắt và chìa khóa tại văn phòng:
- Thực hiện thu/ chi tiền mặt đối với các khoản thu của hợp đồng bảo hiểm và các khoản thu khác;
- Lập báo cáo tồn quỹ tiền mặt và gửi báo cáo này cùng sổ quản lý két sắt cho Phụ trách DVKH Vùng và Phòng kế toán cuối mỗi ngày làm việc.

** Quản lý hoạt động hành chính văn phòng:
- Lưu trữ hồ sơ, chứng từ tại văn phòng; - Quản lý và theo dõi bão dưỡng các loại máy móc, trang thiết bị tại văn phòng;

** Các công việc khác
- Hỗ trợ nhân viên thu phí, nhân viên bảo vệ và nhân viên hỗ trợ văn phòng (nếu có).
- Báo cáo cấp quản lý các công việc phát sinh mới; Thực hiện những công việc có liên quan khác khi có yêu cầu từ Phụ trách DVKH Vùng (CSR).

YÊU CẦU CÔNG VIỆC:
- Tốt nghiệp Đại học/Cao Đẳng các chuyên ngành;
- Ngoại hình dễ nhìn; - Tác phong chuyên nghiệp, thân thiện;
- Giọng nói rõ ràng, không nói ngọng, nói lắp;
- Có kinh nghiệm liên quan đến dịch vụ khách hàng;

** Khả năng & Kỹ năng:
- Anh văn cơ bản; - Sử dụng thành thạo tin học văn phòng;
- Kỹ năng giao tiếp & dịch vụ khách hàng;

** Phẩm chất cá nhân:
- Nhiệt tình, kiên nhẫn, quan tâm đến lợi ích của khách hàng;
- Cẩn thận, chính xác, ngăn nắp, tuân thủ kỷ luật;
- Trung thực, liêm khiết, tinh thần trách nhiệm cao;
- Nhanh nhẹn, linh hoạt trong công việc;
- Có tinh thần học hỏi, có khả năng thích ứng nhanh và khả năng chịu áp lực trong công việc;
- Có tinh thần đồng đội, thái độ tích cực, hỗ trợ nhóm

** Địa điểm làm việc: TP. Hồ Chí Minh, Bảo Lộc, Phan Rang, Cai Lậy, Mỹ Tho, Lạc Sơn, Long Xuyên, Sơn La, Vĩnh Tường.

** Hạn chót nộp hồ sơ: 30/07/2018


Ứng tuyển

2. Chuyên Viên/ Nhân viên Quản lý Hợp đồng (Policy Services Executive/Staff)

Ngày đăng: 02/07/2018
POSITION PURPOSE
Handle with policy alterations and valuations requests assigned by Head of Policy Service (PS) from time to time in order to meet the clients’ expectations and to enhance company service quality.

ACCOUNTABILITY
Receive and handle with assigned duties accurately, timely and in good customer services manners for:
• Policy alterations and reinstatement.
• Policy valuations. Regularly follow up pending report to make sure the client’s request to be processed appropriately. Stay current and proficient with workflow, latest forms, computer system, application and department goal. Participates actively in development of PS procedure/ special project effectively and timely. Other jobs as delegated by Head of PS.

JOB SPECIFICATION
- Bachelor degree Relevant life insurance qualifications such as LOMA certificates;
- Very good communication skills; Proficient in Microsoft office and excel; Ability to learn all current company operating systems needs to perform the job; Strong customer services focus, attention to quality, accuracy and detail.

WORKING RELATIONSHIPS
Internal interface:
- Report directly to Head of PS
- Co- ordinate with other sections of OP to process daily activities. External interface:
- Policy Owner.
- Customer Service team and sale force. CHALLENGES Ensure assigned duties processed effectively and efficiently in order to achieve the PS team goal and to meet the set service standards. Close coordinate with the CS team and well support sale force to get the best services. Actively seek way to improve current process.

Location: HCM

Deadline for application: 30-07-2018

Ứng tuyển

3. Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng (Customer Care Staff)

Ngày đăng: 02/07/2018
MÔ TẢ CÔNG VIỆC
- Phối hợp với các phòng ban liên quan giải đáp thắc mắc, khiếu nại của khách hàng qua điện thoại, bằng văn bản, qua hộp thư điện tử/trang Web Customer Portal liên quan đến hợp đồng bảo hiểm kịp thời, chính xác với mức độ chuyên nghiệp;
- Phụ trách nội dung mục Dịch vụ Khách hàng trên trang web DLVN và trang web Customer Portal;
- Phụ trách các công việc liên quan đến hệ thống của Bộ phận sử dụng: INGENIUM, CCMS, Loyalty…;
- Thực hiện các công việc liên quan đến chương trình tích lũy điểm thưởng “Gắn bó dài lâu”;
- Thực hiện các cuộc gọi khách hàng theo chiến lược của Công ty; nhận và trả lời các cuộc gọi đến qua đường dây nóng với mức độ chuyên nghiệp;
- Thực hiện các báo cáo của Bộ phận;
- Thực hiện các công việc khác hoặc tham gia các dự án chung của nhóm và của Công ty khi được giao.

YÊU CẦU CÔNG VIỆC
- Trình độ: Tốt nghiệp Cao đẳng trở lên các chuyên ngành Quản trị, Dịch vụ, Thương mại, Kinh doanh, Kinh tế… hoặc các ngành liên quan.
- Giọng nói: Rõ ràng, thân thiện, không bị nói ngọng, nói lắp
- Có kinh nghiệm trong lĩnh vực chăm sóc khách hàng, ưu tiên ngành bảo hiểm nhân thọ hoặc dịch vụ tài chính, ngân hàng
- Kỹ năng:
• Giao tiếp lưu loát
• Khả năng sử dụng vi tính văn phòng (MS Office)
• Kỹ năng giao tiếp qua điện thoại tốt
• Kỹ năng thuyết phục
• Kỹ năng tổ chức công việc
• Kỹ năng phân tích và giải quyết vấn đề
• Có thể làm việc dưới áp lực cao
• Kỹ năng soạn thảo văn bản
- Phẩm chất cá nhân:
• Tư duy phục vụ khách hàng
• Kiên nhẫn, cẩn thận, chu đáo, có tinh thần trách nhiệm

** Địa điểm làm việc: HCM

** Hạn chót nộp hồ sơ: 30/07/2018

Ứng tuyển

4. Chuyên viên Giải quyết Quyền lợi Bảo hiểm (Claim Executive)

Ngày đăng: 02/07/2018
POSITION PURPOSE
• To process administrative affairs of Claim section;
• To archive claim file;
• Complete specific tasks in Claims section as assigned by Claims Manager.

ACCOUNTABILITY
• To process administrative tasks of Claim section including Ingenium and CSP process;
• Implement other related duties requested by line Manager and other functional departments in the company;
• Maintain a good claim record experience for the company. Share actual experience with the underwriting team to improve UW process.

QUALIFICATION
• University graduated;
• Good skills of MS. Office;
• Knowledge of law, medical, insurance;
• Having experience in claim investigation;
• Good English communication & translation.

Location: HCM

Deadline for application: 30-07-2018

Ứng tuyển

5. Nhân Viên Nhập Liệu

Ngày đăng: 02/07/2018
MÔ TẢ CÔNG VIỆC
- Tiếp nhận thông tin và nhập dữ liệu vào hệ thống, cập nhật thông tin của Khách hàng một cách chính xác và phát hành Hợp đồng Bảo hiểm đúng hạn;
- Thường xuyên theo dõi các báo cáo để đảm bảo yêu cầu, thông tin của khách hàng được cập nhật kịp thời và theo đúng quy trình nghiệp vụ;
- Thực hiện đa dạng các công việc khác theo sự phân công của Trưởng bộ phận

YÊU CẦU CÔNG VIỆC
- Tốt nghiệp từ Trung cấp trở lên;
- Có tinh thần đồng đội và Kỹ năng giao tiếp tốt;
- Sử dụng thành thạo máy tính và các ứng dụng văn phòng;
- Khả năng học hỏi và đáp ứng với công việc, hệ thống nghiệp vụ;
- Có Tư duy Khách hàng tốt, hướng đến chất lượng, khả năng tập trung, tính chính xác cao;
- Tham gia tích cực vào các dự án đặc biệt của công ty và bộ phận kịp thời và hiệu quả;
- Có khả năng làm ngoài giờ.

** Địa điểm làm việc: HCM

** Hạn chót nộp hồ sơ: 30/07/2018

Ứng tuyển

6. Business Development Senior Officer (BDOH)

Ngày đăng: 02/07/2018
ACCOUNTABILITIES
- Manage Sales Location to achieve the Key Performance Indicators (KPIs) which are agreed with BDRH/BDAH/BDTH about:
a. Recruitment:
• Approve appropriately qualified FCs in accordance with the development plan and recruitment standards;
• Recruit appropriately qualified BMs/UMs in accordance with the development plan for the Sales Location as agreed with the BDRH/BDAH/BDTH;
• Manage the BMs/UMs in effective recruitment and development of FCs.
b. Sales productivity:
• Make up business plans with the suitable targets in each point of time for Sales Location and manage the BMs, UMs & FCs to strive for and achieve sales target;
c. Persistency ratio:
• Ensure the persistency of business set for the Sales Location
- Be responsible for ethical, compliance and misconduct matters relating to Sales Location
• Ensure Sales Location operates under Dai-ichi Life Vietnam's ethical standards, compliance standards and within the spirit of law;
• Prevent, report and handle any compliance issues and/or misconduct cases arising relating to Sales location;
- Manage daily operation of the Sales Office in the Block to ensure to maintain professional office environment and cost effectiveness
• Administrative tasks in the Sales Location;
• Relationship with local government;
• Office management;
• Ad-hoc tasks as assigned;
- Responsible for training the FFS courses / Rookies / Agency Leaders

QUALIFICATION
• Education: University graduated
• Experience:
- At least working as BM level in life insurance industry or have experience to management
- Experience in sales management - Experience in sales training - Strong written and oral English skills - Ability to use common Office Computer applications
• Skills:
- Strong communication and persuasion skills
- Strong presentation / training skills
- Proven problem solving skills
- Good people management skills
- Reporting skills (written and verbal)
• Personality:
- Highly responsible and results oriented
- Confident, dynamic, proactive
- Able to approach people and build business relationship where no initial relationship exists
- Independent, strong ability to work unaccompanied
- A positive mental attitude: open, determined, optimistic
- Teamwork spirit and reliable

Địa điểm: HCM và các tỉnh thành trong cả nước (Location: HCM & Nationwide)

Deadline for application: 30-07-2018

Ứng tuyển

7. Agency Planning Executive

Ngày đăng: 02/07/2018
Position Purpose:
- Sales Strategy/Tactics Planning(Compensation Scheme/Contests/BD Bonus etc)
- Sales Review (Sales Results / Budget Status Reviewing etc).
- Cooperating with Agency Admin.(AA)/ Agency Support(AS) /Business Development (BD) / Actuary team/ IT/OP.
- Other tasks: perform business analysis, reports and others sales related adhoc requirement,…

Accountabilities
- Sales Strategy/Tactics Planning
- Sales Review/Analysis
- Others sales related tasks as assigned from AP Head & AP Leaders

Qualification:
• University degree or above (Priority of Finance)
Experience:
• Experience in managing data, multi structure
Skills:
• Bilingual English.
• Strong computer skill, especially in using Ms Excel, Power points.
• Good communicate.
• Strong knowledge of data analysis, system, data structure.
• Strong interpersonal and customer service skill.
Characteristic:
• Carefulness
• Accountability
• Team-work
• Diligence
• Independence
• Creativity

Location: HCM

Deadline for application: 30-07-2018

Ứng tuyển

8. Chuyên Viên Cao Cấp Thẩm Định Hợp Đồng (Underwriting Senior Executive)

Ngày đăng: 02/07/2018
ACCOUNTABILITIES
• Assessing and classifying risks on the basis of relevant information (declared on application/ results of health examination), depending on authority levels;
• Follow up suspense business, maintain accurate relating to work processes;
• Maintain medical examination network, searching new health medical centers as sale force expanding areas.

QUALIFICATION
• Degrees: Medical/Non Medical doctor;
• English communication skills;
• Proficient in MS office;
• Effective analytical skills;
• Strong interpersonal and communication skills, both written and verbal;
• Negotiation skills and the ability to influence others;
• Ability to absorb technical information;
• Confident decision-making skills;
• Numeracy and statistical skills;
• Problem-solving skills and a logical approach to work;
• Self-motivation;
• Sound judgement;
• Ability to work to tight deadlines;
• Teamworking skills but also a willingness to work using your own initiative;
• Customer service skills.

Location: HCM

Deadline for application: 30-07-2018

Ứng tuyển

9. Phụ Trách Cao Cấp Kế Hoạch Phân Phối Mở Rộng (Alternative Distribution Planning Senior Officer)

Ngày đăng: 02/07/2018
JOB PURPOSE
The role holder will primarily be responsible for the costing for compensation scheme/contests for Alternative Distribution and different statistics, analysis. view details

ACCOUNTABILITIES
- Costing different compensation schemes & contests for partners
- Costing different compensation schemes & contests for sales force
- Do statistics and analysis of sales performance of partners, sales force.
- Control budget
- Other tasks assigned by ADP Head, AD Head.

QUALIFICATION:
Education, no. of year experience:
- University degree or above;
- Over 3 year experienced in data analyzing, life insurance.
Skills:
- Good communication skill
- Good at Mathematics
- Strong knowledge of financial planning, analysis.
- Strong computer skill, especially in using Excel, Access, Power point.
- Strong interpersonal and customer service skill
- Strong writing skill (Vietnamese & English). Personal attributes
- Friendly, helpful and team work
- Positive attitude
- Oriented manner of accuracy and orderness

Location: HCM

Deadline for application: 30-07-2018

Ứng tuyển

10. Press Relation & Corporate Communications Senior Executive

Ngày đăng: 02/07/2018
POSITION PURPOSE:
Assist to implement Press Relation & Corporate Communications (PR&CC) plan to promote Dai-ichi Life VN branch via media & digital marketing tools.

PRINCIPAL ACCOUNTABILITIES:
• Take care of writing – related job (writing press release & speech, PR articles, Q&A for conferences/events; interview from media; internal e-newsletter; updating the website content, etc.)
• Assist to implement PR&CC campaigns related to new product launchings, sponsorship events & other activities effectively to support sales & build the company’s image.
• Assist in preparing letters to respond to media’s concern about customers’ complaint, following up complaint cases via media to prevent crisis.
• Assist to maintain good relationship with major Newspapers/ TVs.
• Other admin work.

QUALIFICATION:
University degree in Media, Communication, Sociology, Literature, Economics, Financial or equivalent.
Experience
• At least 01 - 03 years’ experience in the same field.
• Having relationship with media.
Skills:
• Good writing skills both in Vietnamese and English.
• Ability to build & develop good relationship with media.
• Ability to communicate in English.
Quality:
• Being open minded, pro-active and patient.

Location: HCM

Deadline for application: 30-07-2018

Ứng tuyển
[1]2  

Trong trường hợp bạn quan tâm đến cơ hội nghề nghiệp tại Dai-ichi nhưng hiện tại chưa có vị trí phù hợp, bạn có thể gửi đến chúng tôi CV cùng với đơn dự tuyển theo mẫu đính kèm. Chúng tôi sẽ liên hệ với bạn ngay khi có vị trí phù hợp.

Bộ hồ sơ gồm:

Tải về mẫu dự tuyển  Gửi CV