Tuyển dụng nhân viên

Tuyển dụng nhân viên

1. Nhân viên Dịch vụ Khách hàng

Ngày đăng: 11/12/2014
Customer Services Staff (HCM, Pleiku, Nha Trang, Cư Jút)
A - Trách Nhiệm Chính:
• Thực hiện các nhiệm vụ Dịch vụ khách hàng:
• Thực hiện các công việc hỗ trợ kinh doanh tại chỗ.
• Giám sát công việc nhân viên thu phí cũng như các nhân viên dịch vụ văn phòng và bảo vệ (đối với Văn phòng đại diện).
• Phối hợp với các phòng ban thực hiện các mục tiêu hoạt động chung của văn phòng.
• Thực hiện những công việc khác khi có yêu cầu từ Giám đốc văn phòng kinh doanh/Khu vực.

B - Yêu Cầu Công Việc:
• Tốt nghiệp Đại học, Cao đẳng các ngành liên quan kinh tế, tài chính, quản trị…
• Ngoại hình dễ nhìn. Tác phong lịch sự, thân thiện.
• Giọng nói rõ ràng, không nói ngọng, nói lắp.
• Có kinh nghiệm liên quan đến Dịch vụ KH;
• Kỹ năng sử dụng vi tính văn phòng
• Kỹ năng làm việc theo nhóm để đạt mục tiêu chung

Ngày hết hạn : 31/12/2014
Ứng tuyển

2. Phụ trách Quản lý Chất lượng Dịch vụ Khách hàng

Ngày đăng: 11/12/2014
Customer Services Quality Management Officer (Can Tho)
A - Trách Nhiêm Chính:
• Huấn luyện nghiệp vụ bảo hiểm và hướng dẫn kỹ năng DVKH cho CS;
• Thực hiện kiểm tra, giám sát, và đề xuất giải pháp giúp nâng cao các nghiệp vụ DVKH
• Kiểm tra số liệu để theo dõi các nghiệp vụ thu - chi và tồn quỹ tiền mặt, tình hình quản lý cấp phát, thu hồi phiếu thu của các văn phòng trong vùng mình phụ trách.
• Xây dựng, triển khai, tổ chức thực hiện và hướng dẫn các dự án, hệ thống, quy định, quy trình mới theo sự phân công, định hướng từ CSHO;
• Hỗ trợ phỏng vấn về khả năng chuyên môn của ứng viên dự tuyển vào các vị trí CS.
• Thực hiện kiểm tra văn phòng kinh doanh định kỳ hàng Quý.

B - Yêu Cầu Công Việc:
• Tốt nghiệp đại học trở lên, ưu tiên chuyên ngành Bảo hiểm, Kinh tế, Tài chính, Ngân hàng...
• Tác phong chuyên nghiệp, lịch sự
• Có ít nhất 04 năm kinh nghiệm về dịch vụ khách hàng, 02 năm kinh nghiệm trong quản lý (ưu tiên ngành BHNT)
• Nắm vững kiến thức về bảo hiểm nhân thọ hoặc tài chính
• Kỹ năng sử dụng Tiếng Anh và sử dụng các phần mềm vi tính MS Office
• Kỹ năng lập kế hoạch, tổ chức công việc, quản lý thời gian;
• Kỹ năng giám sát, kiểm tra & huấn luyện nhân viên;
• Kỹ năng giao tiếp và thuyết phục.

Ngày hết hạn : 31/12/2014
Ứng tuyển

3. Phó phòng Dịch vụ Văn phòng

Ngày đăng: 11/12/2014
Office Services Assistant Manager (Head Office)
A – Accountabilities
1. Office network development:
• Assit in planing to devolop company office network adapting to sale plan
• In charge of office relocation/renovation projects.
2. Office lease contract matters
• Follow up contract payment/due date of all office lease contract
• Look for/ recommend good location for office relocation project.
• Assit in negotiating leasing conditons with Landlord and drafting leasing contract.
3. Office monitoring:
• Monitoring and promoting Dai-ichi life VN office standards.
• Set up new and/or promoting existing OS’ process, guideline, rules, tools ...
• Working with interior designers/contractors on office design and office renovation
• Monitoring deadline of office fit out /reno & office move.
• Propose for optimizing space using for more professional and cost saving if any.
4. Provide all office services:
• Create maintenance and cleaning schedule for all DLVN’s offices
• Coordinating with Finance for fixed asset year end inventory
• Oversee all matters relating to provide the services for all users  
• Take responsibilities in office safety and fire prevent fighting.
5. Building Management:
• Assit in working with the outside suppliers to solve matters of M&E system of the building.
• Monitoring execution of Building rules, Building management Manual, if need
• Planning and organizing fire drill yearly.
• Following up monthly reports for building expenses.

B – Job Specification
• University degree
• At least 05 years experience in the same field
• Technical knowledge in interior décor / construction and M&E system of building/ tower are advantages.
• Good negotiation, team leadership skills
• Able to work under pressure of workload and deadlines
• Fluency in both English and Vietnamese communication skills;
• Proficient in using Microsoft Office Suite, ACAD, Visio and Microsoft office;

Expired day: 31/12/2014
Ứng tuyển

4. Phụ trách Phát triển Sản phẩm

Ngày đăng: 11/12/2014
Product Development Officer (Head Office)
A – Accountabilities
• Support in developing new products ,improve existing products that meet customers’ needs.
• Assist with coordinating the involvement of related departments and DLJ related parties in the product development process to ensure the product development activities are carried out in a timely and efficient manner.
• Participate in developing product submission materials and marketing materials
• Updates, researches and analyses competitors’ products in comparison with company’s new products development.
• Assist with developing sales and training materials, participate in preparing product sales incentive, organizing product launching events to ensure effective introduction of new products.
• Provide support in conducting internal and external product surveys
• Other jobs as delegated by the line manager and senior management.

B – Job Specification
• University degree; (Business Administration or Marketing is preferable)
• Work experience in foreign/ joint venture company (preferably in Life Insurance)
• Particular experience in sales and marketing
• Very good communication, presentation and negotiation skills.
• Good English skills, particularly in creative writing and proposal writing.
• Excellent computer skills, especially in PowerPoint and Excel.

Expired day: 31/12/2014
Ứng tuyển

5. Chuyên viên IT – Phát triển Phần mềm Ứng dụng

Ngày đăng: 11/12/2014
It Executive – Application Development (Head Office)
A – Accountabilities
• Analyze the business specs then prepare technical specs and develop the new systems or enhance existing system for supporting business needs.
• Support the team leader/ others colleagues to provide the best technical solution timely.
• Investigate and answer daily enquiries on systems functional as well as problem encountered
• In charge of unit test on enhancements / new development under responsibility
• Assist users/team leader on building test scripts to cover all test cases.

B – Job Specification
• University Graduate, major in Information Technology.
• At least 3 years in IT technical analysis and programming
• Have the knowledge in Web-based application programming and WebSphere Application environment.
• Win-based application programming (Android is preferable)
• Good English skills

Expired day: 31/12/2014
Ứng tuyển

6. Chuyên viên IT – Phân tích Hệ thống Kinh doanh

Ngày đăng: 11/12/2014
 It Executive – Business Analysis (Head Office)
A – Accountabilities
• Utilizes knowledge of both the life insurance industry and current company life system functionality by writing simple business specifications and performs various validity testing;
• Consults with users to define needs or problem areas, and determines scope of investigation required to recommend possible solutions;
• Develop and execute simple test plans;
• Contributes to the resolution of common system problems;
• Assists with user on-the-job training on basic functional components;
• Participates and contributes during studies and/or gap analysis in order to identify functional gaps between the user’s current processes and current company systems’ functionality;
• Analyzes data to determine solutions to system processing according to the user’s business requirements.
Provide day-to-day applications and operations supports.

B – Job Specification
• University Graduate, major in Business/Computing.
• Experiences in Life insurance/Financial business is preferable
• Basic knowledge of data base: MSSQL or MySQL or DB2;
• Computer literate in office suite of products (word, spreadsheet, flowchart, presentation etc.);
• Understanding of applications interfaces between life system and other corporate systems.
• Good analytical skills and attentive to details;
• Analytical thinking and a fast learner;
• Able to work under pressure and meet tight deadlines;
• Good command of spoken and written English;

Expired day: 31/12/2014
Ứng tuyển

7. Chuyên viên IT – Hệ thống Mạng và Hạ tầng CNTT

Ngày đăng: 11/12/2014
 IT Executive - Network and Infrastructure (Head Office)
A – Accountabilities
• Responsible for implement, monitor and maintaining the communication system including LAN, WAN, Intranet, Security and Telecommunications system
• Co-operate with NI team to provide the best IT Helpdesk service to users
• Co-operate with NI team to periodically perform BCP checking and BCP update towards LAN, WAN, Internet system
• To provide fully support for setting up new Branches, any new projects implementation of Network Infrastructure Team
• Manage the Network Equipment inventory
• Create, edit procedures and user guides to ensure that they are up to date
• Responsible for self-improving IT knowledge to work better.

B – Job Specification
• B.A Degree in Computer Science. (CCNA/ MCSE is referable)
• Experience in Server System and Network Administration
• Experience in IT Help Desk and technical support.
• Knowledge of Linux and Microsoft Windows LAN Operating system.
• Knowledge of server, network equipment.
• Good command of spoken and written English.

Expired day: 31/12/2014
Ứng tuyển

8. Giám đốc Văn phòng Kinh doanh

Ngày đăng: 11/12/2014
Business Development Manager (Mỹ Tho, Bến Tre, Kontum)
A – Accountabilities
• Manage Sales Location to achieve the Key Performance Indicators (KPIs)
• Be responsible for ethical, compliance and misconduct matters relating to Sales Location
• Manage daily operation of the Sales Office in the Block to ensure to maintain professional office environment  and cost effectiveness
• Responsible for training the FFS courses / Rookies / Agency Leaders  

B – Job Specification
• University Graduate
• Experience in sales management and training (Life insurance is preferable)
• Strong written and oral English skills
• Ability to use common Office Computer applications
• Strong communication and persuasion skills
• Proven problem solving skills
• Good people management skills
• Reporting skills (written and verbal)

Expired day: 31/12/2014
Ứng tuyển

Trong trường hợp bạn quan tâm đến cơ hội nghề nghiệp tại Dai-ichi nhưng hiện tại chưa có vị trí phù hợp, bạn có thể gửi đến chúng tôi CV cùng với đơn dự tuyển theo mẫu đính kèm. Chúng tôi sẽ liên hệ với bạn ngay khi có vị trí phù hợp.

Bộ hồ sơ gồm:

Tải về mẫu dự tuyển  Gửi CV