Chuyên mục
Tuyển dụng nhân viên

Tuyển dụng nhân viên

1. Chuyên Viên Cao cấp Thẩm định Hợp đồng (Underwriting Senior Executive)

Ngày đăng: 03/05/2017
Accountabilities
• Assessing and classifying risks on the basis of relevant information (declared on application/ results of health examination), depending on authority levels;
• Follow up suspense business, maintain accurate relating to work processes;
• Maintain medical examination network, searching new health medical centers as sale force expanding areas.

Job Specification      
• Degrees: Medical doctor;
• English communication skills;
• Proficient in MS office;
• Effective analytical skills;
• Strong interpersonal and communication skills, both written and verbal;
• Negotiation skills and the ability to influence others;
• Ability to absorb technical information;
• Confident decision-making skills;
• Numeracy and statistical skills;
• Problem-solving skills and a logical approach to work;
• Self-motivation;
• Sound judgement;
• Ability to work to tight deadlines;
• Teamworking skills but also a willingness to work using your own initiative;
• Customer service skills.

Work place: TP. Hồ Chí Minh
Deadline for application: 26-05-2017

Ứng tuyển

2. Nhân viên Dịch vụ Khách hàng ( Customer Services Staff)

Ngày đăng: 03/05/2017
Mô tả công việc
*Công tác dịch vụ Khách hàng:
- Tiếp đón khách hàng đến giao dịch bảo hiểm theo tiêu chuẩn kỹ năng dịch vụ khách hàng được quy định tại Bộ tiêu chuẩn DVKH 5 sao;
- Thực hiện các chương trình chăm sóc khách hàng theo yêu cầu của công ty;
- Tiếp nhận và xử lý khiếu nại, thắc mắc của khách hàng theo Quy trình xử lý khiếu nại của khách hàng;
*Thực hiện các nghiệp vụ giao dịch bảo hiểm:
- Tiếp nhận và xử lý các loại hồ sơ bảo hiểm theo quy định, quy trình nghiệp vụ;
- Hỗ trợ bộ phận Thẩm định và bộ phận Giải quyết Quyền lợi bảo hiểm (liên hệ phòng khám/bệnh viện để nhận kết quả kiểm tra y tế, hồ sơ bệnh án, các giấy tờ có liên quan…);
Thực hiện các nghiệp vụ hành chính và hỗ trợ đại lý;
- Quản lý và cấp phát các loại phiếu thu tiền cho Tư vấn tài chính (TVTC)/ Nhân viên thu phí; Hợp đồng đại lý, chứng chỉ, thẻ, danh thiếp cho TVTC; ấn phẩm; bộ hợp đồng bảo hiểm cho TVTC;
- Phối hợp tổ chức các lớp học và thi tốt nghiệp đối với các lớp học tổ chức định kỳ;
- Phối hợp với bộ phận Hành chính Đại lý (AA) xử lý yêu cầu chấm dứt hợp đồng đại lý từ TVTC; mở tài khoản ngân hàng cho TVTC mới; tiếp nhận yêu cầu cập nhật thông tin TVTC và hồ sơ ứng viên TVTC;
- Nhận và bàn giao thư kiểm tra y tế cho TVTC;
- Quản lý và phân phối hàng khuyến mại (văn phòng DLVN/Tổng đại lý);
*Hỗ trợ hoạt động phát triển kinh doanh:
- Liên hệ TVTC để nhắc nhở bổ sung thông tin cho hồ sơ yêu cầu bảo hiểm mới, cho hợp đồng bảo hiểm khi có yêu cầu;
- Liên hệ nhắc khách hàng nộp phí định kỳ;
- Liên hệ TVTC/NVTP nhắc thu phí định kỳ;
- Phối hợp tổ chức hội thảo khách hàng, hội thảo tuyển dụng do BD tổ chức;
- Tham gia tổ chức buổi kick-off meeting;
*Quản lý tiền mặt, két sắt và chìa khóa tại văn phòng:
- Thực hiện thu/ chi tiền mặt đối với các khoản thu của hợp đồng bảo hiểm và các khoản thu khác;
- Quản lý tiền mặt thu và nộp tiền vào ngân hàng hằng ngày;
- Quản lý chìa khóa văn phòng, chìa khóa két sắt và niêm phong két sắt;
- Lập báo cáo tồn quỹ tiền mặt và gửi báo cáo này cùng sổ quản lý két sắt cho Phụ
trách DVKH Vùng và Phòng kế toán cuối mỗi ngày làm việc.
*Quản lý hoạt động hành chính văn phòng:
- Lưu trữ hồ sơ, chứng từ tại văn phòng;
- Quản lý và theo dõi bão dưỡng các loại máy móc, trang thiết bị tại văn phòng;
- Bài trí, sắp xếp vật dụng, poster trong văn phòng và vệ sinh văn phòng sạch sẽ;
- Kiểm soát và lập đề nghị thanh toán chi phí văn phòng, đề nghị bổ sung quỹ tiền mặt;
- Hỗ trợ các phòng ban thực hiện các công việc đa dạng khác (liên hệ cơ quan địa phương, phối hợp tổ chức các sự kiện của công ty, khảo sát giá cả, ký kết các hợp đồng dịch vụ…);
*Các công việc khác
• Hỗ trợ nhân viên thu phí, nhân viên bảo vệ và nhân viên hỗ trợ văn phòng (nếu có).
• Báo cáo cấp quản lý các công việc phát sinh mới;
Thực hiện những công việc có liên quan khác khi có yêu cầu từ Phụ trách DVKH Vùng
(CSR).

Yêu cầu công việc:
- Tốt nghiệp Đại học/Cao Đẳng các chuyên ngành;
- Ngoại hình dễ nhìn;
- Tác phong chuyên nghiệp, thân thiện;
- Giọng nói rõ ràng, không nói ngọng, nói lắp;
- Có kinh nghiệm liên quan đến dịch vụ khách hàng;
*Khả năng & Kỹ năng:
- Anh văn cơ bản;
- Sử dụng thành thạo tin học văn phòng;
- Khả năng tổ chức thực hiện công việc;
- Kỹ năng giao tiếp & dịch vụ khách hàng;
- Kỹ năng làm việc theo nhóm để đạt mục tiêu chung.
*Phẩm chất cá nhân:
- Nhiệt tình, kiên nhẫn, quan tâm đến lợi ích của khách hàng;
- Cẩn thận, chính xác, ngăn nắp, tuân thủ kỷ luật;
- Trung thực, liêm khiết, tinh thần trách nhiệm cao;
- Nhanh nhẹn, linh hoạt trong công việc;
- Có tinh thần học hỏi, có khả năng thích ứng nhanh và khả năng chịu áp lực trong công
việc;
-Có tinh thần đồng đội, thái độ tích cực, hỗ trợ nhóm.

Work place: Tp. Hồ Chí Minh, Bạc Liêu, GA Diên Khánh - Khánh Hòa, Hàm Yên - Tuyên Quang, Pleiku - Gia Lai, Ninh Hòa, Thường Xuân, Sơn La, Mộc Châu; Hà Nội, Rạch Giá - Kiên Giang.

Deadline for application: 26-05-2017

Ứng tuyển

3. Phó/ Trưởng phòng DVKH vùng (Customer Services Regional)

Ngày đăng: 03/05/2017
Mô tả công việc
- Huấn luyện, hướng dẫn và hỗ trợ trực tiếp cho đội ngũ nhân viên CS hoàn thành tốt trách nhiệm được phân công của bộ phận DVKH tại văn phòng kinh doanh;
- Giám sát sự tuân thủ của nhân viên CS trong việc thực hiện các nghiệp vụ giao dịch bảo hiểm (tiếp nhận các loại hồ sơ, quản lý tiền mặt và két sắt, quản lý cấp phát phiếu thu, các khoản thu, khoản chi,…tại văn phòng) theo đúng quy trình và quy định đã ban hành;
- Duy trì môi trường làm việc chuyên nghiệp thông qua việc kiểm tra văn phòng định kỳ nhằm đôn đốc, nhắc nhở nhân viên CS tuân thủ quy định, quy trình nghiệp vụ, chính sách của Công ty (Nội quy lao động, Nội quy văn phòng, Quy định về đồng phục…);
- Kịp thời báo cáo cho CST các vấn đề vi phạm quy định (nếu có), theo dõi và thực hiện việc xử lý các vấn đề vi phạm theo chỉ đạo từ CST, đồng thời thực hiện các biện pháp phòng ngừa và ngăn chặn sự việc tái diễn;
- Phối hợp với các phòng ban/bộ phận để giải quyết các khiếu nại có liên quan đến DVKH;
- Thực hiện kế hoạch nhân sự: điều phối nhân sự hỗ trợ kịp thời và hiệu quả cho các hoạt động kinh doanh, tuyển dụng nhân viên CS mới cho các văn phòng thuộc địa bàn phụ trách, đánh giá hiệu quả làm việc của nhân viên;
- Phối hợp chặt chẽ với Phụ trách phát triển kinh doanh trong Vùng để xây dựng và duy trì môi trường làm việc chuyên nghiệp, cởi mở, mang tính xây dựng và hiệu quả tại các văn phòng;
- Thực hiện các dự án/nghiệp vụ khác được phân công bởi Công ty/Cấp quản lý tại từng thời điểm.

Yêu cầu công việc
- Tốt nghiệp Đại học trở lên các chuyên ngành Bảo hiểm, Kinh tế, Tài chính, Ngân hàng...;
- Chuyên nghiệp, lịch sự;
- Có ít nhất 04 năm kinh nghiệm về dịch vụ khách hàng (DVKH) trong ngành BHNT hoặc ngành tương đương (tài chính, ngân hàng, chứng khoán, đầu tư….);
- Có ít nhất 02 năm kinh nghiệm làm công tác quản lý DVKH trong ngành BHNT, hoặc các lĩnh vực tương đương (tài chính, ngân hàng, chứng khoán, đầu tư…);
- Nắm vững kiến thức về bảo hiểm nhân thọ hoặc tài chính;
- Kỹ năng Anh văn (đọc viết) tốt;
- Sử dụng thành thạo tin học văn phòng (Word, Excel, Power point);
- Khả năng làm việc độc lập;
- Kỹ năng lập kế hoạch, tổ chức công việc và quản lý thời gian;
- Kỹ năng giám sát, kiểm tra và huấn luyện nhân viên;
- Kỹ năng phân tích, xử lý tình huống và giải quyết vấn đề;
- Kỹ năng thuyết phục và tạo ảnh hưởng tích cực.
-*Phẩm chất cá nhân:
- Cẩn thận, chặt chẽ và chính xác;
- Trung thực, liêm khiết, tinh thần trách nhiệm cao;
- Chủ động, có sáng kiến để nâng cao hiệu quả công việc.

Nơi làm việc: Hồ Chí Minh

Deadline for application: 26-05-2017
Ứng tuyển

4. Phụ trách (Cao cấp) Phát triển Kinh doanh (Business Development (Senior) Officer

Ngày đăng: 03/05/2017
Accountabilities
1. Manage Sales Location to achieve the Key Performance Indicators (KPIs) which are agreed with BDZD/BDRD/BDTD about:
a. Recruitment:
- Approve appropriately qualified FCs in accordance with the development plan and
recruitment standards;
- Recruit appropriately qualified BMs/ UMs in accordance with the development plan for the Sales Location as agreed with the BDZD/BDRD/BDTD;
- Manage the BMs/UMs in effective recruitment and development of FCs.
b. Sales productivity:
- Make up business plans with the suitable targets in each point of time for Sales Locationand manage the BMs, UMs & FCs to strive for and achieve sales target;
c. Persistency ratio:
- Ensure the persistency of business set for the Sales Location
2. Be responsible for ethical, compliance and misconduct matters relating to Sales Location;
- Ensure Sales Location operates under Dai-ichi Life Vietnam's ethical standards,
compliance standards and within the spirit of law;
- Prevent, report and handle any compliance issues and/or misconduct cases arising relating to Sales Location;
3. Manage daily operation of the Sales Office in the Block to ensure to maintain professional office environment and cost effectiveness
- Administrative tasks in the Sales Location;
- Relationship with local government;
- Office management;
- Ad-hoc tasks as assigned;
4. Responsible for training the FFS courses / Rookies / Agency Leaders
 
Job Specification
* Education: University graduated;
* Experience:
- At least working as BM level in life insurance industry or have experience to management;
- Experience in sales management;
- Experience in sales training;
- Strong written and oral English skills;
- Ability to use common Office Computer applications.
* Skills:
- Strong communication and persuasion skills;
- Strong presentation / training skills;
- Proven problem solving skills;
- Good people management skills;
- Reporting skills (written and verbal).
* Personality:
- Highly responsible and results oriented;
- Confident, dynamic, proactive;
- Able to approach people and build business relationship where no initial relationship exists;
- Independent, strong ability to work unaccompanied;
- A positive mental attitude: open.

* Work place: Bà Rịa - Vũng Tàu
* Deadline for application: 26-05-2017


Ứng tuyển

5. Chuyên viên Huấn luyện Kinh doanh (Agency Training Executive)

Ngày đăng: 03/05/2017
* Accountabilities:
- Deliver training courses to Financial Consultant (FC) so that they get skills and knowledge;
- Prepare, organize and report training activities to comply with training plan and procedure;
- Support sales force to achieve their sales objectives.
 
* Job Specification
- University degree or above;
- Relevant life insurance diploma/certificate is preferred such as LOMA, LIMRA;
- Practical experience as trainer, teacher, seller;
- Good presentation and communication skills;
- Ability to communication both in English and Vietnamese;
- Patience, creative, enthusiasm, friendliness, team work.

* Work place: Bình Dương
* Deadline for application: 26-05-2017
Ứng tuyển

6. Chuyên Viên Cao Cấp Phân Tích Hệ Thống Kinh Doanh (IT Business Analysis Senior Executive)

Ngày đăng: 03/05/2017
* Accountabilities:
- Utilizes knowledge of both the life insurance industry and current company life system functionality by writing simple business specifications and performs various validity testing;
- Consults with users to define needs or problem areas, anddetermines scope of investigation required to recommend possible solutions;
- Develop simple test plans.
- Executes test plans independently or in conjunction with the user;
- Contributes to the resolution of common system problems;
- Assists with user on-the-job training on basic functional components;
- Participates and contributes during studies and/or gap analysis in order to identify functional gaps between the user’s current processes and current company systems’ functionality;
- Analyzes data to determine solutions to system processing according to the user’s business requirements;
- Provide day-to-day applications and operations supports;

* Job Specification:
- Education, no. of year experience:
    + A university degree/college diploma in Business/Computing, or equivalent business experience;
    + Experiences in life insurance/financial business is preferable.
- Technical skills:
    + Basic knowledge of data base: MSSQL or MySQL or DB2;
    + Computer literate in office suite of products (word, spreadsheet, flowchart,
presentation etc.);
    + Demonstrates basic knowledge of Data Architecture of system and basic SQL;
    + Understanding of applications interfaces between life system and other corporate
systems;
- Soft skills:
     + Customer service mindset;
     + Good analytical skills and attentive to details;
     + Analytical thinking and a fast learner;
     + Able to work under pressure and meet tight deadlines;
     + Excellent interpersonal and communication skills;
     + Good command of spoken and written English;
- Personal attributes
     + Good team player, independent and result-oriented;
     + Flexible and open to changes.

* Work place: Hồ Chí Minh
* Deadline for application: 26-05-2017
Ứng tuyển

7. Phụ Trách Cao Cấp Thương Hiệu (Corporate Branding Senior Officer)

Ngày đăng: 03/05/2017
Accountabilities:
- Design all sales and marketing materials, inclusive but not limited to posters, brochures, magazine, event related materials, monthly E- newsletter, corporate items (cards, calendars…) and co-ordinate its distribution.
- Monitor the compliance to the Corporate Manual nationwide, inclusive of reviewing designs done by all other departments in terms of branding.;
- Work with suppliers on signage/billboards design;
- Supervise the production of signage/billboards;
- Monitor regularly and work closely with suppliers and/or company staff at each office to make sure that all signage/billboards are always in good conditions and function properly; defect (if any) is fixed promptly;
- Work with Ad agency on print Ad, TVC and other designs;
- Support the implementation of nationwide Branding & Communication activities/programs,
- Others as assigned by Corporate Branding Manager.

Job Specification   
- Education, no. of year experience: at least 5 years in similar role.
- Technical skills:
•Good command in related software (such as Photoshop/ Adobe illustrator...)
•Microsoft Office (word, excel, PowerPoint…)
- Soft skills: teamwork,
- Personal attributes :
•Creative, eager to explore new ideas
•Positive attitude,
•Able to work under pressure of workload & deadlines
•Be able to handle multiple tasks.
•Highly committed
Work place: TP. Hồ Chí Minh
Deadline for application: 26-05-2017

Ứng tuyển

8. Phó Phòng Pháp lý/ Pháp chế (Legal/Compliance Assistant Manager)

Ngày đăng: 03/05/2017
Accountabilities
 -Effectively contribute as a senior member of the team and lead the subordinate staff to accomplish the missions of Compliance Team under supervision of Compliance Manager, specifically as follows;
- Plan, review and improve the compliance program which is the action plan to improve compliance and reduce misconducts;
- Implement, review the result of compliance program and facilitate all the departments to implement Plan-Do-Check-Action cycle for that purpose;
- Review the internal rules regarding (Agency) Compliance and have the sufficient internal rules, including Agency Compliance Manual and the guideline to handle sales materials, in place and ensure their timely update;
- Establish and maintain effective misconduct/misappropriation handling procedure, including classification/criteria of misconducts/punishment;
- Manage, decide/recommend the punishment for and implement the punishment for the misconduct cases in accordance with the relevant internal rules;
- Represent the company or give sufficient support to who represent the company and manage the relevant procedures for the legal disputes relevant to Agency channel including legal cases at the court (co-responsible with Legal team);
- Report periodically about misconduct/misappropriation cases to Management and relevant committees;
- Recommend and implement internal education framework for both employees and agents (e.g. periodical compliance seminar, compliance news etc.);
- Establish and maintain database of compliance issues, including misconduct cases in cooperation with Legal team;
- Plan, prepare and conduct compliance training projects; present compliance issues.
- Be involved in various internal projects particularly for those relevant to Agency channel to give appropriate advices from compliance point of view proactively;
- Others as assigned from Compliance Manager from time to time.

Job Specification
- University degree;
- At least 2 years experience in life insurance business relevant to either agency management, premium collection or claims investigation…;
- Solid knowledge about the life Insurance business;
- Good investigation skills;
- Solid and continuous study to maintain/improve knowledge regarding latest legal and regulation movements;
- Very good computer skills using all major office applications;
- Fluent in spoken and written English and Vietnamese;
- Good presentation skills;
- Excellent verbal/written communication skills;
- Sophisticated interpersonal skills to communicate smoothly and professionally with peoples with various background and situation, including interview with suspects of misconduct cases;
- An analytical & organized approach, with a good attention to details;
- A commitment to build strong compliance culture;
- Innovative and self-driven.
Work place: TP. Hồ Chí Minh
Deadline for application: 26-05-2017

Ứng tuyển

9. Nhân viên Quản lý Hợp đồng ( Policy Service Staff)

Ngày đăng: 03/05/2017
Accountabilities
- Receive and handle with assigned duties accurately, timely and in good customer services manners for:
- Policy alterations and reinstatement
- Policy valuations
- Regularly follow up pending report to make sure the client’s request to be processed appropriately;
- Stay current and proficient with workflow, latest forms, computer system, application and department goal;
- Participates actively in development of working procudure/special project with effective and timely maner;
- Recommend to Head of PS initiatives in improving the PS efficiency and quality of services;
- Other jobs as delegated by the line manager.

Job Specification
- Bachelor degree
- Relevant life insurance qualifications such as LOMA certificates.
-  At least 1 years of customer services experience.
- Very good communication and problem solving skills.
- English: fluent
- Proficient in Microsoft office and excel.
- Ability to learn all current company operating systems needs to perform the job.
- Strong customer services focus, attention to quality, accuracy and detail.
Work place: TP. Hồ Chí Minh
Deadline for application: 26-05-2017

Ứng tuyển

10. Nhân viên Chăm sóc Khách hàng (Customer Care)

Ngày đăng: 03/05/2017
Accountabilities
- Be responsible for responding and/or coordinating with the concerned departments to respond customer's enquiries & complaints relating to insurance policies timely, accurately and with courtesy;
- Follow up and make sure that the customer's enquiries & complaints are settled in accordance with the company's relative guidelines and with standard TAT;
- Be responsible for recommending measures to improve company's quality of customer services based on her daily work;
- Take care of other tasks and/or participate in projects that may be assigned from time to time.

Job Specification
- University Degree (Foreign Trade, Law, Social Science & Humanities...)
- Clear, passionate and friendly voice;
- Excellent communication via telephone skills;
- Good at writing in both Vietnamese and English
- Good in organizing skills;
- Analytical skills and problem solving;
- Customer service skills;
- Ability to work under high pressure;
- Patient, careful, thoughtful, with a sense of responsibility.
Work place: TP. Hồ Chí Minh
Deadline for application: 26-05-2017

Ứng tuyển
[1]2  

Trong trường hợp bạn quan tâm đến cơ hội nghề nghiệp tại Dai-ichi nhưng hiện tại chưa có vị trí phù hợp, bạn có thể gửi đến chúng tôi CV cùng với đơn dự tuyển theo mẫu đính kèm. Chúng tôi sẽ liên hệ với bạn ngay khi có vị trí phù hợp.

Bộ hồ sơ gồm:

Tải về mẫu dự tuyển  Gửi CV